מדוע מים מסוננים עושים את הקפה הטוב ביותר

מדוע מים מסוננים עושים את הקפה הטוב ביותר

מדוע מים מסוננים עושים את הקפה הטוב ביותר

בשנים האחרונות רבים מאיתנו פיתחו התמכרות אמיתית לפול קטן בעל אין ספור ניחוחות- כוס הקפה היומי שלנו שקשה לחיות בלעדיו. כיום, הכנת כוס הקפה הפכה גם למדע וגם אמנות!

ארוך, קצר, אספרסו כפול… מבית הקפה האהוב עליכם או ממכונת האספרסו הביתית שרכשתם? בכל דרך שתחליטו אספרסו ארוך, קצר, כפול ותעדיפו לקבל את הקפאין שלכם בבוקר ובמהלך היום, רכיב אחד שקצת מתעלמים ממנו הוא איכות המים המשמשים להכנתו … וכמובן שהוא יהיה הרבה יותר טעים עם מים נקיים ומסוננים!

אם האספרסו קיבל את עדיפותכם, בטח ידוע לכם שהוא מורכב מ-98% מים ושהקפה הוא רק אחוז קטן מהמשקה הממכר הזה. אז לא משנה אם אתם משתמשים בפולי ערביקה משובחים (היקרים יותר) ומשתמשים בבאריסטה ברמה עולמית, המים שמשמשים להכנתו בעלי השפעה מכריעה על הטעם שלו.

מים אינם רק מרכיב בקפה אלא הם המוביל העיקרי של טעמי הקפה. מים ממלאים תפקיד פעיל ביותר במשקה היות ועליהם לגבש קשרים כימיים עם החומרים שבתוך הפול ואז להוביל אותם.

מי ברז לעומת מים מסוננים להכנת כוס הקפה

אז מה לא נכון במילוי מכונת הקפה עם מי ברז?

ראשית, מי ברז רגילים מכילים כלור, כך שלרוב, יהיה טעם של כלור ולפעמים ריח של בריכה … בסופו של דבר, טעם הקפה ישובש. בנוסף, ידוע שמי ברז יכולים גם להכיל חלקיקים קטנים של אבק, חלודה ומשקעים. אלו לא רק משבשים את טעם הקפה אלא עלולים לסתום את מכונת הקפה. 
מי ברז לעומת מים מסוננים להכנת כוס הקפהכמו כן, מי ברז מכילים מינרלים ומלחים מומסים, כמובן שרמותיהם יהיו בהתאם למקום מגוריכם. מינרלים ומלחים אלו חשובים למען בריאותינו ורווחתנו וקפה זקוק לכמות מסוימת של מינרלים בכדי לשמור על הטעם. אבל אם יש יותר מדי סידן במי הברז, עלולה להיווצר הצטברות של אבנית במכונת הקפה, אשר בתורה עלולה ליצור תקלות וחוסר תפקוד הולם.

בחירה במים מסוננים ומטוהרים

לפיכך, הפתרון הטוב והנגיש ביותר הוא שימוש במים מסוננים ומטוהרים. והדרך הקלה והכדאית כלכלית לסנן מי ברז היא להתקין מטהר מים מתחת לכיור שמתחבר לברז המטבח הקיים או לבירזון מעוצב מיוחד.
מסנן ומטהר המים של מי רווה יסלק מן המים את הכלור, החלקיקים הקטנים כאשר הוא גם פועל במניעת למניעת הצטברות האבנית. כך ניתן לשמור על מכונת הקפה זמן רב יותר. עם זאת, מסנן המים אכן משאיר מספיק מינרלים במים לשיפור הטעם – חלק חשוב מתהליך הכנת הקפה.

 דרכים שונות לחלוט קפה
על-פי US National Coffee Association, ישנם מספר שלבים על-מנת להכין את הקפה הטוב ביותר שניתן לרכז ב-5 שלבים : הציוד – פולי הקפה – הטחינה – טריות הטחינה – וכמובן, המים :

המים הם אלו שמעניינים במיוחד. איגוד הקפה הלאומי של ארה"ב ממליץ להשתמש במים מסוננים או מבקבוקים. כמובן שמים בבקבוקים יקרים וכל בקבוקי הפלסטיק הריקים האלה לא טובים לסביבה. אנחנו גם לא נתעמק בגילויים הרבים בכל העולם של מציאת חלקיקי פלסטיק בתוך המים המינרליים. סיבה נוספת לבחור באופציה של מטהר מים תת-כיורי.        קפה עם מים מסוננים    

היחס שבין המים לקפה המושלם
כשמדובר על היחס בין הקפה למים, קיים מושג של 'יחס הזהב' : 2-1 כפות קפה עם 175 מ"ל מים בהתאם לטעמכם האישי כמובן.

טמפרטורת המים
טמפרטורת המים חשובה. בדומה להכנת כוס תה, אין להרתיח את המים יתר על המידה כי זה עלול לקלקל את טעם הקפה שלכם.

על פי איגוד הקפה הלאומי של ארה"ב :
מכונת הקפה צריכה לשמור על טמפרטורת מים קבועה שבין 90 ועד 96 מעלות צלזיוס וזאת לצורך מיצוי אופטימלי של טעמי הקפה. מים קרים יותר יגרמו לקפה תפל ואילו מים חמים מידי יגרמו לאובדן הטעם.
אם אתם מכינים קפה באופן ידני מומלץ להגיע לנקודת הרתיחה, לכבות את מקור החום ולהמתין כדקה לפני המזיגה של המים החמים לתוך גרגירי הקפה.

 זמן הכנה
משך הזמן שהמים יהיו במגע עם הקפה יהיה תלוי בסוג ההכנה שנבחרה. לדוגמה, מכונה לקפה פילטר תהיה 5 דקות אך קפה צרפתי צריך להיות בין 2-4 דקות. בניגוד להכנת האספרסו המושלם, פולי הקפה נמצאים במגע עם המים רק למשך 10-20 שניות!
אם תשקיעו במערכת סינון, ריכוך וטיהור מים איכותית, תוכלו להיות בטוחים שאיכות המים שתקבלו היא הגבוהה ביותר. לא רק שמערכת זו תעניק לכם קפה טעים ונהדר אלא גם תסייע בהגנה על חיי מכונת הקפה שלכם!

Shopping Basket
דילוג לתוכן