הכנת בקבוק לתינוק – באיזה מים להשתמש ?

Quelle est la meilleure eau pour le biberon de mon bébé

עם איזה מים כדאי להכין תחליף חלב לתינוק ?

בחירה נכונה של המים שאיתם מכינים את מנת החלב של התינוק הינה בעלת חשיבות גדולה בכל הקשור לבריאות של הקטנטנים שלנו. כל "סוגי" המים יכולים להיראות דומים, אבל הם לא ! סוגים מסוימים של מים, במיוחד לא רתוחים – בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מכילים רמות גבוהות יותר של מינרלים מסוימים או מזהמים שונים אשר יכולים להשפיע, בין היתר, על בריאותו ועל תהליך צמיחת השיניים של התינוק.עם איזה מים להכין בקבוק חלב לתיננוק

לפני שתחליטו להכין את הבקבוק עם מי הברז, כדאי לדעת אילו כימיקלים ואילו מינרלים נמצאים וזורמים לתוך הפורמולה שאתן/ם מכינות/ים.

האם מי ברז או ליתר דיוק מי ברז מטוהרים בטוחים יותר לתינוקות?

כהורים, אנחנו דואגים מאוד לרווחתם ובריאותם של התינוקות הקטנים שלנו.
האם מי הברז בטוחים לשתייה עבורם ?
איכות מי השתייה תלויה, בין היתר, במיקום הגיאוגרפי. מים עלולים להיות מזוהמים גם כאשר רשויות מקומיות מדווחות כי הם בטוחים. בעיה נוספת היא מזהמים שונים שזוהו לאחרונה, כמו מיקרו פלסטיק שנמצאו בלמעלה מ-80% (1)  מכלל דגימות מי הברז. אנחנו פשוט עדיין לא יודעים עד הסוף את ההשפעה הבריאותית על בני אדם, אבל אנחנו יודעים שזה מזיק . זיהומי פלסטיק.

האם מים מינרליים בטוחים יותר ממי ברז עבור תינוקות?

כתשובה קצרה, אז לא. אם תשובה מפורטת יותר, אז ככה: מים מבקבוקי מים מינרליים עלולים להכיל יותר מדי נתרן או סולפטים והם עלולים להכיל גם עופרת, חנקות, או מזהמים מזיקים אחרים שכן, בדיקות האיכות של מים מינרליים הן בעיקר בדיקות מיקרוביאליות ואינן שכיחות כמו אלו שמבוצעות עבור מי ברז. יתכנו גם חיידקים מכיוון שהמים המינרליים אינם סטריליים.

הכנת תחליף חלב לתינוק    

הכנת בקבוק חלב לתינוק

בנוסף לכך נמצא במחקרים שונים ברחבי העולם כי 93% מהמים בבקבוקים מכילים מיקרו-פלסטיק. כנזכר למעלה, איננו יודעים עדיין מהן ההשפעות של חלקיקי פלסטיק אלו על גוף האדם, אך אתם בטח לא תרצו לנסות את מזלכם עם תינוק שזה עתה נולד.
לכן, הימנעו משימוש במים מינרליים להכנת בקבוק תחליף החלב של התינוק, ואם בכל זאת, ואין לכם ברירה אחרת, אז כדאי ואף רצוי להרתיח אותם לפני השימוש.

האם מי הברז שלי בטוחים עבור התינוק שלי?

חשוב מאוד כמובן להשתמש במי שתייה בטוחים כמה שיותר עבור הכנת בקבוק החלב של התינוק. יחד עם זאת, המונח "מי שתייה בטוחים" הוא מעורפל וכללי. לגיטימי לשאול אם מי הברז שלנו בטוחים והאם יש צורך להרתיח אותם לפני השימוש. התשובה תלויה במידה רבה בשאלה האם יש סיכוי שהמים שבהם אנו משתמשים עלולים להיות מזוהמים בעופרת, כימיקלים אחרים או מיקרואורגניזמים מזיקים.

מי ברז קרים כדי להפחית זיהומי עופרת
כאשר משתמשים במי ברז לבקבוק התינוק, מומלץ תמיד להשתמש במי ברז קרים שזרמו בין 15 ל -20 שניות לפני השימוש ולא במי ברז חמים או חמימים. הסיבה לכך היא שבבתים רבים קיימת צנרת הכוללת מרכיב של עופרת או הלחמה הכוללת עופרת ומים חמים עלולים לרכז את העופרת, ריכוז המהווה גורם סיכון להרעלת עופרת.
הזרמת המים הראשוניים מהברז תאפשר להבטיח זרימה רעננה ורק שימוש במים קרים יכולה לסייע בהפחתת חשיפת התינוק לסכנת העופרת שבמי הברז.בקבוק חלב לתינוק
מים שעברו רתיחה אינם בהכרח נטולי עופרת. מים נטולי עופרת ניתן להפיק רק ממטהרי מים ביתיים שכוללים אמצעי סינון וטיהור בעלי יכולת להסיר עופרת ממי השתייה.

מים סטריליים
ככלל, מים מטוהרים, מסוננים או מינרליים עשויים לכלול פחות זיהומים ומזהמים ממי ברז, כולל עופרת. בכל הקשור לחיידקים, יש לבחור במטהר ומסנן מים תת-כיורי המכיל אמצעים למניעת הצטברות חיידקים או נורה אולטרה-סגולית לקטילת החיידקים.

מהו מתקן הסינון והטיהור המתאים יותר לתינוק/ת שלי?

כאמור לעיל קיימים סיכונים משמעותיים במי ברז, במיוחד בכל הקשור לתינוקות ולאנשים עם בעיות בריאותיות שונות. מסנן ומטהר מים איכותי יפחית את הסיכון שכרוך במי ברז או במים מינרליים . אך חשוב לבחור בסינון הנכון. איך?

להלן מספר הנחיות פשוטות:

  • -ככלל, מתקני סינון וטיהור מים תת-כיוריים עם פילטר פחם דחוס ו/או נורה אולטרה-סגולית ,הינם הבחירה הטובה ביותר למים נקיים ואיכותיים לכל המשפחה, תהליך זה אינו תהליך של התפלת מים (אוסמוזה הפוכה) ואינו גורם לאיבוד המינרלים ו / או לשינוי רמת ה-pH של המים.
  • -חשוב לוודא כי המסנן אכן מסיר / מפחית חומרים ומזהמים כגון כלור, עופרת, חנקות, ומיקרו-פלסטיקה. BPA
  • -דאגו לתחזוקה נכונה (החלפת הפילטרים ונורת ה-UV על-פי הנחיות היצרן) אחרת המים עלולים להזדהם מחדש!

(1) המחקר נערך ע"י Exclusive research by Orb and a researcher at the University of Minnesota School of Public Health

Shopping Basket
דילוג לתוכן