כדאי לשתות כוס מים מטוהרים על הבוקר!

כוס מים מטוהרים

כדאי לשתות כוס מים טהורים על הבוקר

למה לשתות מים על קיבה ריקה ?

• שתיית מים על קיבה ריקה הינה תרופה טבעית         • סיוע בשריפת קלוריות

• ויסות טמפרטורת הגוף                                                  • תהליך חמצון טוב יותר של הגוף

• סיוע בהפחתת צריכת קלוריות                  שתיית מים על קיבה ריקה                   • סיוע בסילוק רעלים

• שיפור תפקוד מערכת העיכול                                       • האצת חילוף החומרים

• חיזוק המערכת החיסונית 

רובינו שמענו על כך ששתיית כוס מים כפעולה ראשונה על הבוקר, תורמת רבות לבריאות הגוף. אכן, לא מעט אנשים כבר עושים זאת אך, למי שאינו יודע או אינו משוכנע בתועלות הבריאותיות של שתיית מים נקיים, להלן תזכורת עניינית.

מים הם תרופה / ריפוי ?

שתיית מים כאשר את/ה מתעורר/ת הינה פרקטיקה ישנה הלקוחה מהרפואה האיורוודית העתיקה. היא ידועה בשם Usha Paana Chikitsa בקרב חכמי הודו . הרגל זה עוזר לטהר את כל הגוף ומציע שפע של יתרונות בריאותיים .
בשנות השבעים, ד"ר פרידון בטמנגליד (Dr.Fereydoon Batmanghelidj ) גילה כי מים יכולים להילחם באופן טבעי או לרפא בעיות בריאותיות רבות, כגון יתר לחץ דם, דלקת פרקים, אסטמה, סוכרת ומיגרנה.
האיתותים הטבעיים שהגוף מאותת בעת צמא מבולבלים לעיתים קרובות עם הסימנים או הסימפטומים של מחלות אחרות. אם נמנע מתהליכי התייבשות כרונית המתרחשות במהלך חיינו, ניתן למנוע כמעט כל בעיות הבריאות, ולא יהיה צורך בשימוש בתרופות (סמים) מיותרים.
אי אפשר להפריז בחשיבות שתיית המים . לצריכת מים מיד לאחר ההתעוררות בבוקר יכולה להיות השפעה עצומה על הבריאות שלך, שכן הגוף שלנו מורכב בעיקר ממים, והגוף צריך להיות במצב רווי בכל עת.

סיוע בשריפת קלוריות

בדרך כלל הגוף מיובש במידה מסוימת לאחר שנת לילה ומהרגע שהגוף סופג כוס מים על הבוקר, מתחיל תהליך של התאמת טמפרטורת המים לטמפרטורת הגוף, תהליך המחייב האצה של חילוף חומרים.

כוס מים מטוהרים

כדי לשרוף קלוריות, יש צורך שחילוף החומרים יפעל בקצב ראוי. לעומת זאת, כאשר אנחנו לא שותים מספיק מים, חילוף החומרים שלנו מואט כדי לחסוך באנרגיה, כמו כדי להתכונן לשלב הבא של תחילת התייבשות. לכן חשוב להתחיל את היום שלנו עם שתיית מים טהורים פושרים בכמות מספקת כדי שהגוף שלנו ימצא בהקדם האפשרי בתהליך עבודה וחילוף חומרים הולם.

מים מווסתים את טמפרטורת הגוף שלנו

כולם יודעים כי כאשר חם לגוף, עולה החשיבות לשתות מים. אבל האם ידעת שחשוב לא פחות לשתות מים כשקר לגוף? הסיכון להתייבשות הוא, למעשה, מוחשי יותר כאשר אנחנו קרים כי הגוף משקיע אנרגיה כדי להתחמם. לכן חשוב לשתות הרבה מים טהורים גם כאשר קר.

מים מאפשרים תהליך חמצון טוב יותר של הגוף

מים עוזרים לשמור את גופנו לח, דבר חיוני עבור רוב האיברים שלנו, כולל הריאות, אשר אמורות לכלול לחות גבוהה לתפקוד מיטבי. מחקרים הראו קשר בין צריכת המים והשפעתם על הפחתה של אסטמה.

סיוע בהפחתת צריכת קלוריות

התהליך המתואר למעלה פועל לא רק בבוקר אלא בכל שעות היום. שתיית מים נקיים באמצעות מטהר מים ביתי תת-כיורי בכמות מספקת לפני הארוחה מייצרת תחושה של שובע, אשר מפחיתה את כמות הקלוריות שהיינו צורכים,כהשלמה עם מזון. מכאן, עבור אנשים שצריכים או רוצים לרדת במשקל, שתייה מספקת של מים נקיים עוד לפני הארוחה משמעותית מאוד לצמצום צריכת קלוריות.

סיוע בסילוק רעלים

כוס מים מטוהריםהגוף שלנו זקוק בכל זמן למים כדי לפנות את הרעלים שהוא מכיל. גוף ללא רעלים משיב לעור זוהר ומראה בריא וטבעי . הגוף שלנו חשוף לעתים קרובות לרעלים מהסביבה החיצונית שלנו. שתיית מים מטוהרים היא פשוטה וטבעית, ומסייעת מאוד להיפטר מהם – ומכאן החשיבות של שתייה מרובה. בנוסף, מים עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם. רמת הסוכר בדם ממלאת תפקיד חשוב בבריאות שלנו. לכן חשוב, כדי לשלוט ברמת הסוכר ולאזן אותה, יש להקפיד על שתייה מרובה של מים ואכילת מזונות עם תכולת מים גבוהה כמו פירות טריים.

להאיץ את חילוף החומרים
שתיית מים על קיבה ריקה יכולה להגביר את חילוף החומרים שלך על ידי הגדלת קצב החילוף בשיעור של עד 25%. האצת חילוף החומרים עוזרת לעכל מזון מהר יותר לרדת במשקל בטווח הארוך.

חיזוק המערכת החיסונית
חשוב מאוד לדעת כי המים נחוצים כדי לשמור על מאזן הנוזלים בגוף. אימוץ ההרגל של שתיית מים באופן קבוע על בטן ריקה, יכול להיות מועיל מאוד עבור המערכת החיסונית, ומכך הגוף יכול להילחם טוב יותר בזיהומים.

כדי לשפר את תפקוד מערכת העיכול

כאשר אנו צורכים מספיק מים, מתבצע תהליך של ניקוי מערכת העיכול שלנו, וכתוצאה מכך ספיגה טובה יותר של חומרים מזינים. באופן דומה, צריכת מים באופן הולם תמנע בעיות כמו עצירות.
בתקווה שכל היתרונות של שתיית מים טהורים בבוקר הנזכרים כאן יגרמו לכם להמשיך או להתחיל לשתות מים על הבוקר!

למעשה אין שום תירוץ לא לעשות זאת, זה פשוט, זה בריא וזה לא דורש מאמץ מיוחד.

מחקרים הראו כי לשתיית מים יש השפעות עקיפות על מצב הרוח שלנו! החוקרים גילו כי התייבשות קשורה לרגשות של כעס ודיכאון! התייבשות עלולה לפגוע בתפקוד התקין של המוח ולגרום לבעיות ריכוז או אובדן זיכרון.
על ידי הקפדה על שתייה מרובה ומספקת, אנו מבטיחים במקביל סיכוך טוב של השרירים שלנו – שהוא חיוני להפעלתם! בדרך זו, פוחת הסיכון של נקעים או פציעות שונות.
הגוף שלנו נוטה להראות סימנים של עייפות כשאנחנו מתייבשים. זה יכול להיות מוסבר על ידי העובדה כי האיברים החיוניים שלנו מתאמצים יותר כדי לשאוב יותר חמצן אל הדם.

המים כתרפיה

לדברי ד"ר Rachna Pande ,רופא פנימי מומחה בבית החולים Ruhengeri בהודו, כל החומרים המזינים מועברים באמצעות המים בגוף, כמו כן פסולת הגוף מועברת ע"י המים. מים מסייעים ביצור המבנה של מולקולות חיוניות לתהליכים שונים בגוף. מים לוקחים חלק מרכזי בהאצת תגובות כימיות רבות וגם משמשים כממיס מינרלים, ויטמינים, גלוקוז, וכו ,כולם חומרים חיוניים לגוף.

בנוסף, מים משמשים כחומר סיכה עבור המפרקים השונים בגוף. במיוחד כאשר מתחיל דלדול הדרגתי של חומרי הסיכה ואז אנשים מתחילים לחוות נוקשות וכאב עם הגיל. במהלך ההיריון, המים מגינים על העובר בשק ההיריון שבו העובר מתפתח ברחם.

מים מסייעים לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על נפח הדם. מאזן האלקטרוליטים נשמר בגוף באמצעות המים. מים מסייעים לנקות את המעיים ומקלים על תהליך העיכול.

קשה לכם לשתות כמות ראויה של מים ?

להלן כמה טיפים שעשויים לסייע לכם בהגברת צריכת מים לבריאות טובה ולתפקוד משופר:
• קבעו לכם יעד של צריכת מים – בין 1,5 ליטר ל-2 ליטרים, בהתאם למזג אויר ולאופי הפעילות הספורטיבית שלכם.
אל תחכו להרגשת צימאון כדי לשתות, כי זו כבר התראה של התייבשות.
הכינו כבר בבוקר בקבוק מים שילווה אתכם במהלך היום
• ניתן להתקין אפליקציה בסמארטפון למעקב ולניתוח צריכת המים שלכם.
"שתו" הרבה פירות וירקות: מזונות כגון מלפפון, אשכולית ואבטיח מכילים כמות טובה של מים.
• למען הגוון, שתו גם חליטות תה וגם אפשר קפה במידה מועטה.
• אם באמת קשה לכם לשתות מים, הוסיפו לכוס המים שלכם פלח לימון, עלה נענע או פרוסת תפוז. אפשר גם לגוון עוד יותר עם  תות שדה ובזיליקום.

Shopping Basket
דילוג לתוכן