5 היתרונות הבריאותיים העיקריים של מי שתייה מטוהרים

היתרנות-הבריאותיים-של-מים-מטוהרים-300x300

מדוע שתיית מים שעברו תהליכי סינון וטיהור חיונית לתזונה בריאה :

ככל שאנחנו נחשפים לשיטות שונות ומרובות לשימור ולשיפור בריאותנו: תזונה מאוזנת, פעילות ספורטיבית, הימנעות מעישון, נטילת תוספי מזון, יש נושא אחד בסיסי שלא מתייחסים אליו באופן הראוי – מים טהורים. מים טהורים באמת טובים בשבילנו, והרבה מהם, כל הזמן. מי שתייה מטוהרים בעלי יתרונות בריאותיים רבים. זה יכול לעשות פלאים, בניגוד, למשל, לתרופות ותוספי מזון חסרי השפעה ומלאי אשליה שיעילותם , אם בכלל קיימת ,מוטלת בספק רב (אבל עדיין משווקות כבעלות תכונות ריפוי).

מטהר מים איכותי כמו מטהר המים של מי רווה צריך לשמש כמרכיב מרכזי במשטר הבריאות שלך. שתייה ושימוש במים שאינם מטוהרים שוללים ומבטלים את רוב היתרונות של אורח החיים הבריא : לא הגיוני להקפיד ולאכול פירות וירקות בריאים ומזינים כשאתם שוטפים אותם במים מלאים במזהמים למיניהם שחלקם הגדול נשאר על הפרי או הירק !!

אז למה מים מטוהרים מהווים את החלופה הטובה ביותר?

להלן 5 היתרונות הבריאותיים העיקריים של מי שתיה מטוהרים :

סילוק הכלור (chlorine)
אתם וודאי מודעים לחומרי החיטוי שמשמשים כדי לחטא בריכות שחייה ? כן – זה אותו חומר שגם משמש לחיטוי מי השתייה שלנו. לכן מי הברז שלנו עם טעם קצת לא נעים ומפיצים ריח שלא אמור להיות בהם. אנחנו באמת לא רוצים חומרים כימיים במי השתייה שלנו. מערכת טיהור מים מסלקת את הכלור המוחדר למי השתייה שלנו .

צינורות מלוכלכים
מי השתייה שלנו אמורים להיות נטולי מזהמים  כאשר הם יוצאים מאתר הטיפול במים, אבל עליהם לעבור דרך ארוכה לפני הגיעם  לברזים שלנו. זה יכול להיות זרימה של קילומטרים רבים דרך צינורות ישנים וחלודים, וזה עוד לפני הצינורות בבניין/בשכונה שלנו . למרות שלא תמיד ניתן בהכרח לראות חלודה, חול ולכלוך שיוצאים מהברז שלך – הם אכן נמצאים במים.

בקטריות
מלבד כימיקלים ולכלוך שעלולים להימצא במים שלנו, סביר שהמפחיד מכולם הם המיקרואורגניזמים. מושבות של חיידקים בתוך מים מאוחסנים ( בריכות אגירה / מכלים ) יכולות להתקיים ולהתרבות. טיהור בנורה אולטרא-סגולה גורם לחיסול החיידקים ולמניעת התרבותם. זה צריך להיעשות בשלב הסופי של תהליך הטיהור לאחר שכל הכלור הוסר ושופרה עכירות המים המטופלים.

חישבו על זה – אם אין כלור במים שלנו, אז לא ניתן לאחסן אותם כי לחיידקים יש הזדמנות וזמן מספיק כדי להתקיים ולהתרבות. אז באמת לא כדאי להשאיר מים חשופים ולא מוגנים
(לאחר הוצאת הכלור, או מים מינרליים שהם נטולי כלור) בבקבוקים או כדי מים כי הם עלולים להיות מזוהמים בחיידקים ותהליך התרבות החיידקים אינו נפסק.

מינרלים חיוניים 

אנו לא באמת רוצים להסיר את כל המרכיבים מהמים שלנו – מים בריאים כוללים מינרלים חיוניים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן, יוד, שכן הגוף זקוק להם מאוד.
ישנם הבוחרים לטפל במי השתייה שלהם במערכת טיהור ביתית הפועלת בשיטת האוסמוזה ההפוכה –  Revers Osmosis, אך שיטה זו של טיהור אינה סלקטיבית ומותירה את המים נטולי מלחים ומינרלים חיוניים ועם טעם מים טפל.

טעם וריח 
איך זה שלמאכלים הבריאים יותר יש לפעמים טעם כל כך נורא ? מישהו רוצה לטעום כפית של ספירולינה ? חופן של עשב חיטה ? אנחנו צריכים לשתות מים בכמויות כי השאיפה היא להיות בריא אבל מים ברמה ירודה  לא טעימים כלל – והמים אמורים להיות ממש טעימים. כן אנחנו צריכים להינות משתיית מים בדיוק כפי שאנחנו נהנים לאכול משהו מתוק.
חשוב לסלק את טעמי הלוואי והריחות הלא נעימים שמתלווים למים שלנו כי זה יאפשר לשתות אותם בכמות הנדרשת וייטיב עם בריאותנו. עלינו לשמור על הבריאות.

כמה מים עלי לשתות בכל יום ?

אנחנו שומעים על כמות שתיה יומית מומלצת, אך ישנן גישות קצת סותרות. האם לשתות 1,5 ליטר ביום , אולי 2,5 ליטר ? אז מה התשובה? ברור שעכשיו כבר הבנו שאין תשובה פשוטה וחד משמעית. התשובה הנכונה והמתבקשת בהכרח היא : “זה תלוי”. בעצם, מדוע שנדאג לכמות מדויקת של שתיית מים ונתחבט לגבי הצורך היומי הכולל כי הרי הגוף שלנו הוא זה שמכתיב לנו את זה עבורנו. אם נשתה יותר מדי, הגוף יפנה את העודף דרך נקיטת השתן. אם נשתה מעט מדי, נהיה צמאים ומתן השתן יפחת. הכול נשלט היטב.

אולם, האם הגישה של “יותר מדי” או פחות מדי” מספקת אותנו ? או האם עלינו להסתמך על איזה מומחה שיכתיב לנו כמה בדיוק עלינו לשתות ביום ? או האם אני יכול בעצמי לקבוע צריכה מספקת עבורי ?
המציאות היא שצרכינו מורכבים והם תלויים במספר רב של גורמים.
בעוד שהגוף עושה עבודה טובה בדרך כלל כדי להישאר עם מאזן נוזלים מוסדר, לנו יכול להיות קשה יותר לזכור ולהקפיד לצרוך את כמות הנוזלים הנדרשת.

כמות המים הנדרשת שונה מעט אצל כל אדם בהתאם למשקל גופו, עיסוקו, האקלים בו הוא נמצא אך מקובל כהמלצה גורפת מבחינה בריאותית לצרוך 2 ליטרים מים ביום לאדם בוגר . מתברר כי הדרך הטובה ביותר לדעת ששתינו מספיק היא אכן דרך השתן. לכן חשוב לשים לב למספר הפעמים של נקיטת השתן וגם לצבעו. שתן צהוב מידי משמעו תהליך התייבשות שכבר מתרחש.

שתפו אותנו

Shopping Basket