? מים לבקבוק : איזה סוג הכי בריא לתינוקות

איך מכינים בקבוק לתינוק?

 מים לבקבוק : איזה סוג הכי בריא לתינוקות?

 

האם מי ברז מתאימים להכנת תמ"ל לתינוק/ת ?   איך מכינים בקבוק לתינוק
בשנים הראשונות לחיי התינוק, מים מהווים מרכיב חיוני בתהליך התפתחותו. המקור העיקרי לנוזלים להם הוא זקוק הוא חלב אם המורכב מ-80% מים. לאחר תקופה של כחצי שנה, מתחילים להשתמש במים להכנת התמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות), כמו כן במים לצורך הכנת האוכל המוצק ובהמשך, הם שותים מים כשלעצמם ביום יום.איך מגדירים את איכות מי השתיה ? כאן, נשאלת השאלה : האם מי ברז הם המים הטובים ביותר עבור התינוקות שלנו ?

איך מגדירים את איכות מי השתיה ?

קיימים מספר משתנים שעל-פיהם ניתן להגדיר את איכות מי השתיה : טעם, רמת מינרלים, רמת הסודיום ומרכיבים אחרים שבתוכם. תקופת הקורונה אף גרמה למודעות גבוהה יותר ביחס לרמת הזהירות הנדרשת בכל הקשור לתזונה ומי שתיה. לכן, ביולוגים בעולם המתמחים בתזונה, מעריכים כי מים מטוהרים הם המים המציעים לנו את הרמה הגבוה ביותר של איכות.   
רבים אלו החושבים כי מים מינרלים בטוחים יותר עבורם. אך, על-פי מחקרים בעולם, ידוע כבר כי מים מינרליים מכילים "מיקרו-פלסטיקים" אשר מצטברים בגוף שלנו. השפעתם לטווח הארוך אינה ידועה מספיק והנושא ממשיך להיחקר.
חסרונות נוספים שבמים בבקבוק הם המחיר הגבוה והשפעתם על הסביבה.

מה זה בדיוק "מי ברז " ?

מי ברז הם כמובן המים שמגיעים באמצעות הצנרת לברז המטבח שלנו – המים מיועדים לצריכת כלל האוכלוסיה לשימושים שונים. אמנם מים אלו מתאימים לשתיית אדם לאחר טיפול כימי ש חלק ל הרשויות ( הוספת כלור ) אולם הם "מזדהמים" מחדש במעברם דרך הצינורות אל הבתים שלנו. צינורות אלו אינם מתוחזקים כראוי ובכך, מתאפשר תהליך של המסת מתכות כבדות כגון כספית , עופרת, וחומרים מזיקים אחרים שהם חלק מהצנרת, בעיקר במערכות צנרת ישנה. כמויות אלו של מזהמים במי השתיה מסכנים לטווח הארוך את הבריאות של כולנו, ובמיוחד בכל הקשור לתינוקות, זו הסיבה שרופאי ילדים ממליצים על הצעדים הבאים :

הרתחת המים
רבים בוחרים באופציה זו עקב החשש המוצדק (!)שמערכת החיסון של תינוקם אינה מסוגלת להתמודד עם הבקטריות שבמים, לפחות ב-6 החודשים הראשונים של חייהם. ההמלצה הינה להרתיח את המים המיועדים לתינוק למשך דקה לפחות במטרה לחסל בקטריות ופרזיטים פוטנציאליים.הרתחת המים
הרתחת מים אינה מסירה את המזהמים האחרים כמו עופרת,  חלקיקי מיקרו-פלסטיק וחומרים כימיים מזיקים אחרים.

שימוש במסנן ומטהר מים מתחת לכיור
כפי דר’ אולגה רז – PhD, תזונאית קלינית, מנחת קבוצות הרזיה, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי איכילוב – ממליצה במאמר שלה "איך בוחרים מים לתינוק " שפורסם באתר שלה : "טיפ : אם בוחרים לתת מי ברז הקפידו על מסנן איכותי והחלפה שלו במועד."

ומה לגבי מים מינרליים האם הם בטוחים להכנת תמ"ל לתינוק/ת שלי ?

התשובה היא לא, אלא אם כן ידוע לך מה בדיוק המרכיבים של אותם מים. מים בבקבוקים עלולים להכיל רמה גבוהה של סודיום ושל סולפטים וגם עופרת, ניטרטים ומזהמים אחרים. כמו כן, היות ומים אלו אינם סטריליים, ישנן בקטריות.
על-פי מחקרים של מכון OrbMedia, 93% מבקבוקי המים המינרליים מכילים מיקרו-פלסטיק. אפילו אם טרם נחקרו ההשפעות על הגוף, חלקיקים אלו אינם רצויים לגוף שלנו ועוד פחות עבור הגוף של התינוקות שלנו.מים מינרליים - האם הם בטוחים להכנת תמ"ל לתינוק/ת
לכן, אם בכל זאת תחליטו להשתמש במים מינרליים להכנת הבקבוק של התינוק, כדאי להרתיח אותם לפני כן. אלו כל הסיבות שמשפחות בוחרות בהתקנת מתקן לסינון וטיהור מים במטבח. מים אלו הינם הרבה יותר בטוחים לתינוק וכמובן לכל בני המשפחה.

מערכת ביתית לסינון וטיהור מים

:אופציה זו הינה המומלצת וההגיונית ביותר עבור הכנת תמ"ל . המערכת כוללת פילטרים ייעודיים ונורת אולטרה-סגול, המים יוצאים מהברז ללא כלור, ללא חומרים כימיים מדוללים וחשוב מאוד, ללא בקטריות, וירוסים וחומרים פתוגניים ( מעוררי מחלות ) אשר קיימים במי ברז לא מטופלים.מערכת ביתית לסינון וטיהור מים

אנשי השירות של מי רווה נשאלים פעמים רבות על ידי הלקוחות שלנו : "האם המים המטוהרים שיוצאים מברז מערכת הטיהור שלנו בטוחים עבור התינוק או התינוקת שלנו ?"
התשובה היא כן ! ובקישור הבא נמצאות ההוכחות לכך : בדיקות מעבדה

מי רווה מציעה לכם את כל ניסיונה על-מנת לספק לכם את הפתרונות הטובים ביותר לקבלת מים נקיים ובריאים. אנחנו נתאים לכם את מערכת טיהור המים המותאמת לצרכיכם.

Shopping Basket
דילוג לתוכן